Diata kapuściana

Choć dieta ta jest stosunkowo monotonna to daje bardzo pozytywne efekty. Nie nadaje się jednak dla ludzi ze znaczną otyłością a jedynie nadwagą. Dieta kapuściana pozwoli nam ograniczyć masę ciała o ok 4-5 kg w ciągu tygodnia. Szybkość uzyskanych efektów pozwalają stosować ją tuż przed wakacjami lub imprezą, na której musimy dobrze wypaść.

Poniżej prezentujemy tygodniowy plan diety kapuścianej a na końcu artykułu znajdą Państwo przepis na podstawowa potrawę jaką będą Państwo spożywać w ciągu następnego tygodnia. Życzymy powodzenia i zachęcamy do komentarzy na temat diety kapuścianej.

Dieta kapuściana znana jest również pod innymi nazwami: dieta szwedzka, dieta zielona, dieta kanadyjska czy też dieta kalifornijska.

Dieta kapuściana – tygodniowy plan żywieniowy:

Dzień 1

Zaczynamy oczywiście od zupy kapuścianej oraz porcji najróżniejszych owoców (pomijamy jednak banany) Zaznaczam tu, że posiłki nie mogą być jednorazowo zbyt obfite jeśli chcemy uzyskać oczekiwane efekty.

Dzień 2

Podstawowy posiłek na dzień drugi to oczywiście zupa kapuściana. Do tego należy spożyć najlepiej zielone warzywa (gotowane albo surowe). Nie wolno spożywać fasoli, groszku i kukurydzy. Drugiego dnia zapomnieć należy również o jedzeniu owoców.

Dzień 3

Zupa kapuściana plus owoce i warzywa z pominięciem ziemniaków oraz bananów

Dzień 4

Oczywiście zupa kapuściana a do tego trzy banany. Czwartego dnia możemy dodatkowo pić odtłuszczone mleko.

Dzień 5

Zupa kapuściana i (tu nowość) pierś z kurczaka (indyk lub ryba) oraz pomidory. Mięso przyjmujemy w ilości do 0,5 kg a pomidory ok. 5-6 sztuk.

Dzień 6

Zupa kapuściana, wołowina i warzywa (głównie zielone). Polecamy zastąpić wołowinę najlepiej chudą rybą, piersią z kurczaka bądź indyka.

Dzień 7

Zupa kapuściana, jarzyny oraz ugotowany ciemny ryż. Do picia możemy tym razem skorzystać z soków warzywnych lub niegazowanej wody mineralnej.

Jak już wszyscy fani diety kapuścianej zdążyli zauważyć podstawowym jej składnikiem jest kapusta. Dzięki znacznej zawartości witaminy C oraz niskiej wartości kalorycznej ma ona właściwości lecznicze, pobudzające pracę naszych jelit oraz całego przewodu pokarmowego.

Jak w każdej diecie, tak i w przypadku diety kapuścianej należy pamiętać o rozsądku. Jeśli dieta ta nie będzie nam służyć, będziemy odczuwali nudności lub czuli się gorzej niż normalnie na co dzień należy jej zaprzestać a w szczególnych przypadkach zasięgać rady lekarza. Pamiętać należy również o tym, że nadmiar witaminy C w organizmie człowieka może być równie szkodliwy jak jej niedobór.

Krótki przepis na zupę kapuścianą – powinna wystarczyć na tygodniową dietę.

główka kapusty – jako podstawowy składnik zupy kapuścianej

5-6 świeżych cebul, można dodawać także ze szczypiorkiem

dwie zielone papryki,

pomidory świeże lub z puszki – od 6 do 12 sztuk świeżych lub 2 puszki – oczywiście zdecydowanie zalecamy korzystać z warzyw nieprzetworzonych,

seler naciowego,

przyprawy: pieprz, pietruszka, curry, koper, oraz według uznania np bazylia, czosnek, estragon – jak widać pomijamy sól oraz wszelkie tłuszcze i buliony.

Wszystkie warzywa pokroić a następnie zalać gorącą wodą i gotować aż wszystko zmięknie – GOTOWE.

Podczas stosowania diety kapuścianej nie należy przyjmować żadnych dodatkowych produktów. Ziemniaki i mięso w ilościach podanych powyżej. Chyba nie trzeba dodawać, że należy powstrzymać się od picia alkoholu oraz przyjmowania innych używek (tak w czasie trwania diety jak i po niej!).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *