Dieta owsiana

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Płatki owsiane to jedno z najzdrowszych pokarmów świata. Kryją w sobie wiele cennych składników: białka, aminokwasy, kwas pantotenowy, witaminy B6, B1, magnez, żelazo, błonnik, nienasycone kwasy tłuszczowe. Bogactwo składników przekłada się na korzyści, jakie przynoszą owsianki organizmowi, który często je spożywa,. Warto wobec tego sięgać po nie stosunkowo często.

Płatki owsiane są, jak widać, cennym produktem spożywczym. Wykorzystać można je do przygotowania tradycyjnej zupy mlecznej, ciasteczek czy musli. Na płatkach owsianych bazuje jedna z diet – jednodniowa dieta owsiana.

Dieta owsiana to dieta dedykowana osobom, które chcą przeprowadzić jednodniową dietę, w wyniku której pozbyć mogą się około 1 kg. Nie wymaga ona przygotowywania rozmaitych potraw, bowiem tego dnia spożywa się jedynie płatki owsiane przygotowane na mleku, dopuszczalne są również niesłodzone napoje typu kawa czy herbata.

Dieta owsiana – danie podstawowe

Decydując się na jednodniową dietę owsianą należy zaopatrzyć się w dwa litry chudego mleka oraz 6-7 łyżek płatków owsianych. Danie to należy podzielić na 5-6 porcji. Pierwszą należy zjeść około godziny 8, kolejne w odstępie 2-3 godzin. 
Osoby pracujące poza domem mogą przeprowadzić taką dietę w dzień wolny, a więc w sobotę czy niedzielę. Mogą też wykorzystać termos, do którego płatki owsiane można przelać i sięgać po nie w zalecanym czasie.

Dopuszczalnymi dodatkami w diecie owsianym są otręby owsiane. Dodać można je do płatków owsianych, następnie odczekać, by otręby nieco zmiękły. Takie zestawienie jest bogate w błonnik, zatem pomaga zaspokoić głód na długi czas.
Spożywając każdą porcję należy pamiętać o długim przeżuwaniu jej, dzięki czemu organizm szybciej poczuje sytość.

Jako że każdego dnia musimy nawadniać się, nie zapomnijmy o sięganiu po niegazowaną wodę mineralną oraz po niesłodzoną herbatę, najlepiej ziołową lub kawę, do której można dodać chude mleko.

Dieta owsiana – zalety

Płatki owsiane zasobne są w błonnik, który zalecany jest osobom walczącym ze zbędnymi kilogramami. Pamiętać warto, iż produkty bogate w niego, wymagają spożycia dużej ilości płynów, najlepiej wody, dzięki czemu organizm na długi czas odczuwał będzie sytość. 
Płatki owsiane, na których dieta ta bazuje, działają w organizmie niczym miotełka. Pozwalają one usunąć złogi tłuszczowe odłożone w naczyniach krwionośnych. Spożywanie ich pozwala zatem obniżyć poziom cholesterolu. 
Danie z wykorzystaniem płatków i otrąb owsianych wpływa także korzystnie na funkcjonowanie jelit.

Dietę owsianą zaleca się stosować przez jeden dzień raz w tygodniu. Z racji tego, iż posiadają one wiele wartościowych składników, po płatki owsiane na mleku warto sięgać znacznie częściej. Danie to pozwoli usunąć z organizmu toksyczne substancje, wpływając pozytywnie na nasze zdrowie i urodę.

A kiedy przyjdzie nam ochota na coś słodkiego, bo przecież jakieś przyjemności w życiu się nam należą, płatki owsiane posłużyć mogą nam jako składnik do przygotowania ciasteczek. 

Ciasteczka owsiane – przepis

Składniki:
250 g płatków owsianych,
pół szklanki mąki,
2-3 jaja,
100 g masła,
60 g cukru,
1 opakowanie cukru wanilinowego,
łyżeczka proszku do pieczenia,
szczypta soli.
Przygotowanie:
Rozpuścić na patelni masło, następnie wsypać płatki owsiane i przyrumienić je. Zasypać cukrem i mieszać do czasu, aż cukier się rozpuści. Jednolitą masę przełożyć do miski.
Mąkę przesiać przez sitko, dodać proszek do pieczenia, cukier wanilinowy i szczyptę soli. Wsypać do naczynia z płatkami owsianymi. Wymieszać dodając jaja. 
Ciasto przełożyć na oprószoną mąką stolnicę. Na ciasto położyć papier śniadaniowy i rozwałkować je na jednakową, kilucentymetrową grubość. 
Ciasteczka wycinać szklanką. Układać je na blasze uprzednio wysmarowanej masłem lub oliwą.
Piec w temperaturze 160 stopni C przez około 15 minut.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*