Jak przyspieszyć metabolizm?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Jedz śniadanie!

Jeśli chcemy mieć idealny metabolizm musimy pamiętać o kilku sprawach. Nigdy nie należy pomijać śniadania. Dawka kalorii rano motywuje organizm do spalania kalorii. Jeśli rozpoczynamy rozsądne odchudzanie, nie przerywajmy tego, warto trzymać się zdrowych nawyków żywieniowych. Jeśli chcesz mieć szybki metabolizm i idealną sylwetkę przeczytaj uważnie nasze porady.

Odpowiednia liczba kalorii

Przyda się tu naukowe podejście. Metabolizm jest procesem chemicznym w organizmie, który konwertuje spożywane pokarmy na paliwo. Wynikiem czego mamy mamy energię, która utrzymuje nasze funkcjonowanie w ciągu dnia. Podstawową przemiany materii jest liczba kalorii, którą dziennie organizm naturalnie spala w spoczynku. Znając zapotrzebowanie na kalorie wiemy wszystko, ponieważ będziemy świadomi ile dokładnie kalorii spożywać, aby utrzymać swoją wagę, chudnąć lub tyć.

Oblicz ile spalasz kalorii

Oczywiście, nie tylko siedzimy cały dzień, nawet największy leń musi podnieść się z łóżka raz na jakiś czas. Tak więc w celu uzyskania bardziej dokładnych wyników można wykorzystać kalkulator kalorii do wyliczenia spalania kalorii. Wynik jest liczbą kalorii dziennie potrzebną do utrzymania aktualnej masy ciała. Chcesz schudnąć? Odejmij 500 kalorii dziennie, jedząc mniej, pracując więcej lub, najlepiej, łącząc ruch i dietę. Stracisz 0,5-1kg tygodniowo.

Dodaj regularne treningi

Wykonywanie ćwiczeń cardio trzy do pieciu razy w tygodniu jest związane z większym tempem metabolizmu w spoczynku. Oznacza to, że nawet wtedy, gdy wychodzimy z siłowni, nasze ciało spala więcej, nawet jeśli odpoczywamy. Prawdopodobnie słyszeliście o Tabata, treningu, w którym przez cztery minuty, na przemian 20 sekund ćwiczymy z całych sił z 10 sekundowym odpoczynkiem. Kiedy Michele Olson, profesor fizjologii ćwiczeń na Auburn University, w Auburn, Alabama testował metodę z tak zwanymi squat skokami, spalał 13,5 kalorii na minutę, przy czym większość umiarkowanej intensywności ćwiczeń cardio spala zaledwie 6 lub 7 kalorii na minutę. Trening Tabaty możemy wykonywać praktycznie w każdym ćwiczeniu  sprinty, skoki czy wiele innych ćwiczeń.

Ćwiczenia siłowe

Kilogram mięśni spala więcej kalorii niż kilogram tłuszczu – do dziewięciu razy większą ilość w rzeczywistości. „Podnoszenie ciężarów jest najlepszym sposobem złagodzenia spadku metabolizmy związanego z wiekiem,” mówi Pamela Peeke, asystent kliniczny, profesor medycyny na University of Maryland School of Medicine. Dobrze jest dołączyć do naszych starań 1-2 razy w tygodniu ćwiczenia siłowe.

Bez efektu jojo

Nie dopuść do efektu jojo. W czasie, gdy się odchudzamy, spalamy tłuszcz i mięśnie. Jeśli później tyjemy, zyskujemy tłuszcz, który nie sprzyja spalaniu kalorii.

Jedzenie przed snem – mit?

Zapomnij, o tym, żeby nie jeść po 20-tej. Dwa ostatnie badania Florida State University wykazały, że dostarczając około 150 kalorii 30 minut przed pójściem spać, zwięksamy metabolizm rano.  Aby uzyskać najlepsze wyniki, Twoją wieczorną przekąską powinno być białko (lubimy mleko o niskiej zawartości tłuszczu lub twaróg). Jedno zastrzeżenie jest takie, że osiągniemy efekt jedynie w systematycznym dostarczaniu takich przekąsek.

Podsumowanie

Metabolizm zwalnia wraz z wiekiem, spowalnia go nasz tryb życia, nieregularne posiłki. Sposoby na to, żeby go przyspieszyć są proste, trzeba tylko wytrwale trzymać się odpowiednich zadań.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*