Wprowadzenie do diety Dukana

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Główną zasadą diety proteinowej, oprócz spożywania głównie produktów bogatych w białko jest podzielenie diety na cztery fazy, zachodzące kolejno jedna po drugiej, składająca się z dwóch połączonych ze sobą kuracji – po diecie opartej na czystych proteinach następuje symetryczny etap oparty na proteinach i warzywach. Taki charakter diety pozwala oswoić się organizmowi do zrzucenia zbędnych kilogramów. Lecz jak wyglądają ów etapy diety proteinowej i na czym polega jej fenomen?

Dieta Dukana skutkuje znaczną utratą wagi w szybkim czasie, bez obliczania ilości spożytych kalorii oraz zgadywania jak tę energię wykorzystamy ze względu na nasz komfort. Musimy pamiętać jednakże, aby warunki i skutki diety spełniły się z powodzeniem niezbędne jest ścisłe trzymanie się planu 4 etapów, które bezwarunkowo musimy przyjąć oraz przestrzegać ich zasad.

Faza pierwsza – ofensywna – pozwala na szybki i efektywny początek terapii zapewniający takie same rezultaty jak diety głodowe, czy diety oparte na spożywaniu białka w postaci proszku, lecz bez ich wad oraz niebezpieczeństw. Faza ta charakteryzuje się spożywaniem jedynie produktów białkowych, ze znikomą zawartością tłuszczu oraz spożywaniem dużej ilości płynów.

Faza druga – równowagi – ma na celu utrzymanie równomiernego tempa zrzucania wagi. Potrawy mięsne urozmaicamy warzywami, jedynie co drugi dzień, co pozwala szybko dojść do upragnionej figury.

Faza trzecia – utrwalająca – ma na celu utrzymanie odchudzonej sylwetki oraz niedopuszczenie do błyskawicznego tycia, mianowicie zapobiegnięcie efektowi jo-jo. W tym czasie ostrożnie należy dobierać dania do naszego jadłospisu.

Faza czwarta – stabilizacji – nazywana również zasadą „białkowych czwartków” narzuca nam spożywanie wyłącznie proteinowych posiłków w każdy czwartek. Okres trwania tej zasady jest nieprzerwanie długi i powinniśmy go – podobnie jak i resztę zasad – zaakceptować i permanentnie stosować, gdyż jest nieodłączną częścią diety proteinowej.

dieta dukana banner Wprowadzenie do diety Dukana

Dlaczego powinniśmy odrzucić tłuszcze oraz cukry?

Tłuszcz jest najbardziej pożywnym składnikiem odżywczym – w wyniku przemiany materii z 1 grama tłuszczu nasz organizm pozyskuje 9 kalorii. To dwukrotnie więcej niż białka i cukry. Nadmiar tłuszczu zwierzęcego sprzyja chorobom serca, całego układu krwionośnego oraz jest głównym czynnikiem powodującym nadwagę oraz podwyższony poziom cholesterolu.

Cukier jest wręcz natychmiastowo przyswajalny przez organizm. Co prawda 1 gram cukru zawiera 4 kalorie, lecz jego nadmiar jest odkładany w naszym organizmie w postaci tkanki tłuszczowej. W przypadku niedoboru cukru w organizmie jest on pobierany właśnie z tkanki tłuszczowej – z odłożonych trójglicerydów. Cukier obniża odporność naszego organizmu oraz przyspiesza starzenie się skóry. Pamiętajmy o tym, gdy będziemy sięgać po kolejną puszkę napoju gazowanego czy kostkę cukru, słodząc herbatę.

Co jeszcze powinniśmy wykluczyć z naszej diety?

NaCl – chlorek sodu czyli sól kuchenna. Dieta pozbawiona dużej ilości soli nie stanowi żadnego zagrożenia, jednak nadmiar soli w potrawach może powodem nadmiernego obciążenia dla serca i nerek, nadmiarowe pocenie się oraz częstsze wydalanie moczu, co wiąże się z utratą cennych minerałów. Dodatkowo sól skutkuje zwiększeniem apetytu poprzez zwiększone wydzielanie soków trawiennych i śliny, potrawy z niską ilością soli – wprost przeciwnie, stymulują produkcję soku żołądkowego o wiele słabiej i nie pobudzają apetytu. 

%name Wprowadzenie do diety Dukana

Cga800

Zamów dzisiaj i otrzymaj darmową wysyłkę i gwarancję satysfakcji.

50% Tylko dziś!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*